Pages

Wednesday, October 24, 2012

ramai followers pun belum tentu orang betul2 suka !



Assalamualaikum wbt..


wahhh. pepagi lagi dah marah title aku. takde lah kan. cuma terkilan sedikit dengan dunia vlogsiput cengkerek ni.



aku hidup dalam dunia blog ni lebih kurang 3 tahun lebih. memang tak lama sangat. tak se'LEGEND' blogger yang otai dengan followers beribu-riban. tapi apa guna kalau followers beribu-riban, buat page kat facebook dan twitter bagai. tapi kalau orang tegur mudah melenting. orang tegur tak layan. orang twit sikit kau kat twitter tu diam seribu bahasa. orang 'hai' sikit kau kat facebook macam tak wujud. tapi bila insan yang UPs, famous, retis sikit twit kau, kau nak kepochi biar satu dunia tahu. duniawi kan? nampak sangat permainan kau. tak ingat langsung yang kita ni sama pangkat dan darjat je di sisi Allah. yang membezakan kita adalah amalan. tapi kita tahu ke banyak mana amalan baik buruk kita nak dibandingkan dengan orang lain..? masa tak famous, still merangkak dalam dunia blog. kau datang blog orang tu, orang ni. mintak follow. komen2 sikit. dah bermaharajalela dengan kecantikkan, kehandsomean, bisnes, peminat semua. terus kau lupa asal usul. maaf jika aku cakap. orang macam ni saling tak tumpah macam :



kau sediakan page, 'shoutbox', letak gambar konon photoshoot tu. bagi aku lah kan selagi kau tak 'private'kan menda tu. makanya kau dah letak persediaan untuk dipuji, dimaki, diherdik, di'stalk' oleh orang ramai. kalau tak ready dari segi fizikal dan mental, tak payah nak showoff sini sana la muka kau. lepas tu buat entry simpati terkilan dikeji. orang yang tak tahu menahu selok belok cerita antara 'kau dan dia' sokong kau umpama peguam yang akan bela anak guamnya walaupun dia tahu anak guamnya itu seorang pembunuh sekalipun. aku dah masak dengan semua ni.


aku sangat respect abg BEN, kan NURULBADIAH, si mejah, dan segelintir lagi yang dikenali, takde pun nak pandang serong kat orang. tak pilih orang nak melayan. hamis jalikha pon tak berlagak macam kau yang otai tu.. puuihhhh!!

sombong lebih daripada artis. artis pun layan peminat dia twit2 tau. kau ader??
tapi agak sedih semasa aku tengok satu rancangan kat tv ari tu..
artis tu sangat kecewa dengan seorang je blogger kot. tapi dia keluarkan statement ni.

" saya memang tak berkenan dengan blogger ni. diorang kalau nak buat cerita sesuka hati je. takde usul periksa dulu".

hello mak cik. bukan semua blogger camtu. seciput je. ada blogger yang suka share pasal fashion2 je, education, holiday.. bukan semua nak mereka cerita. tu yang memang takde modal. nak cari modal murahan je sebab tu siap post2 gambar bogel artis.


LAST but not least..


WASSALAM :)



2 shining LIPGLOSS:

ewanthology said...

tu dia...marah sape ni?

fatian athiea said...

hanya aku dia dan Dia saja yg tahu :)