Pages

Sunday, October 21, 2012

go GET MARRIED



Assalamualaikum wbt.


sekarang macam trend kahwin awal kan?
tapi kalau dah jodoh. nak kata trend tak munasabah jugak.
kahwin, nikah ni bukan hal yang boleh bawak main2.
ini antara kau dan dia bersetuju, dan bersedia dari segala segi. insyaAllah dipermudahkan segala perjalanan.
perkara yang baik tu kan datangnya dari Allah. yedak?

remind me about something.
one of my bestie had post on her fb's wall that.

" go get married. trust me. rasa macam kasih sayang tu mengalir dalam urat nadi & darah. if you closed one room of haram thing, ALLAH SWT will open many HALAL rooms for you. insyaAllah "

SWEET RITE? and so true!



aku tak boleh lah nak cakap lebih sebab aku pun belum kahwin lagi. calon pun tak ade. ooppss!
tapi kalau kau rasa kau mampu untuk pikul tanggungjawab. teruskan lah niat murni lagi mulia tu.
khuatir lama2 jadi perkara tak elok. kita bukan malaikat tidak bernafsu.
tak perlu nak hantaran tinggi2. kita bukan nak JUAL DIRI. ikut pada pangkat dan darjat kau. lebih elok bersederhana. Allah murka pada pembaziran dan korang cukup bijak dan tahu membazir tu amalan syaitonirrojim.


aku nak share korang satu artikel.



"Dan antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaan-Nya dan rahmat-Nya bahawa Dia menciptkan untuk kamu (wahai kaum lelaki) isteri-isteri daripada jenis kamu sendiri, supaya kamu BERSENANG HATI dan hidup MESRA dengannya, dan dijadikan di antara kamu (suami isteri) perasaan KASIH SAYANG dan BELAS KASIHAN." (Surah Ar-Rum, 21)



WASSALAM :)

3 shining LIPGLOSS:

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

hehe.... betul tu...
kalau dah jodoh, tak kira awal ke lambat.... ^^

the malay male said...

klu dah sampai jodoh...jgn ditangguh tangguh

fatian athiea said...

kalau dah jodoh tak kan ke mana :)