Pages

Monday, August 8, 2011

senang je nak dapat pahala - kisah 3


Assalamualaikum wbt..

hari pertama Ramadhan..
kelas ustaz fahmi dihabiskan awal daripada tadarus Al-Quran.
katanya untuk buat persiapan berbuka..
si isteri outstation.. kena masak2 sendirilah gamaknya..

Ali dan kawan2 pun pulang ke rumah cepat2..
tak sabar nak tengok juadah apa yang disediakan oleh si ibu..
kepingin Ali nak makan ayam golek, taufu fa, kebab, nasi kerabu, caramel, coconut shake...
tapi ustaz fahmi ajar, kita perlu bersyukur je dengan apa yang ada..

tiba di dapur Ali jenguk2 apa yang ibu buat di dapur..
dari mula2 masuk rumah lagi setelah memberi salam..
mulut ali tak henti menyebut " alif. alif, alif, alif, alif "..
sampai naik jenuh si ibu mendengar..
si ibu pun bertanya..

ibu : ni kenapa anak ibu asyik duk sebut alif je..

Ali : alif alif alif alif.. *sambil tunjuk tangan simbol sabar..

ibu : kawan Ali nama alif ada buat apa2 ke dekat anak ibu...

Ali : alif alif alif alif..

ibu : aduyaiii.. semput!..

Ali : ustaz fahmi ajar tadi kan ibu.. bulan puasa ni lah kita nak cari pahala banyak2.. sebab setiap amalan kita akan diberi ganjaran pahala yang berlipat ganda.. walaupun hanya menyebut alif, sudah berganda pahala kita..

ibu menggeleng kepala..
" aishhkk.. lurus betul anak aku sorang ni.. "..



carilah pahala dengan pelbagai amalan yang baik pada bulan yang mulia ini..
moga kita mendapat keberkatan dariNya..:|

6 shining LIPGLOSS:

sizuka[Izzati] said...

alalalala comel

delarocha said...

dah masuk minggu kedua berpuasa... ayuh terus istoqomah tambah pahala :-)

alif alif alif alif alif alif alif alif alif alif alif

hehe

WAHIDA ALIAS said...

selamat berpuasa dan selamat beramal!!!

Far8 budak baik said...

hahahaha sekurang nye
dy sebut jugak kn..
waaaaaaa..baik lahhh
anak ibu ni...
aku suka dy..
hahaha =)

sifu im said...

nk dapat pahala senang..tapi nk dapat dosa lagi2 senang..

bighagenjo said...

haha! apalahh :)