Pages

Wednesday, July 27, 2011

tanpa seurat benang


Assalamualaikum wbt..


sinaran cahaya yang berkuasa tinggi menuju tepat ke mata syifa.
tidak lagi redup, suram dan sepi.
kepala sakit seperti menerima hentaman kuat objek.
rasa sejuk seakan-akan memanggil roh syifa untuk membangkitkan dia di pagi ini.
rasa malas untuk bangkit wujud.
kemalasan itu lebih tinggi daripada egonya untuk bangkit.


sedikit demi sedikit matanya yang bulat itu dibuka.
terkebil-kebil melihat dia berada di suatu tempat yang dia tidak ketahui.
mewah ibarat kamar di raja.
" aku bukan anak raja pun tidur tempat agak five star ni "..
diselaknya selimut tebal comforter.
hatinya tiba-tiba tersentap.
" astaghfirullah..! "..
diletaknya tangan di atas kepala.

terkejut melihat tanpa seurat benang emas pun di badannya.


apakah yang terjadi kepada syifa?
kenapa syifa berada dalam keadaan sedemikian?

korang fikirlah jawapannya yang sebenar.
tiada yang buruk, hanya yang baik2 sahaja hendakNya.

11 shining LIPGLOSS:

Yutaka Mushimura said...

ehh..cerpen ker nih????

rara pinkmafia said...

pagieeeeee.hmm benang emas?

Mr feckry said...

nak kate dah kawen tapi belum...

Far8 budak baik said...

pas aku bace...
seyes aku rasa takut gile..
kang jadi mcm cite aku tgk
dalam tb tu...
huh
suspen betol lahhh
grrrrr

EpoLįƒ¦siKunang2 said...

benang emas? haa... ;p

EpoLįƒ¦siKunang2 said...

benang emas? haa... ;p

Heidi Shafiq said...

syifa tu kucing?

misz molecule said...

yutaka : bukanlah!.hehhe

misz molecule said...

rara & epol : org kaye la.hheheh

misz molecule said...

feckry : tu la pasal.kui3

misz molecule said...

far8 : ko xbrani nk sambung la tuwww..

HS : mnusia yg bnam prmpuan la.hehek5