Pages

Wednesday, July 20, 2011

cinta sialan


Assalamualaikum wbt..


diri ini sendiri. dengan hati yang kosong tanpa cinta.
mati-matian aku serah jodoh di tangan Tuhan.
Tuhan lebih arif tentang apa yang berlaku pada paksi keduniaan.
aku yang tanpa rupa tak mampu berharap belai kasih daripada siapa2.


sehinggalah aku mula kenal 5 abjad.
C I N T A..
aku kongsi secebis2 hati aku perlahan-lahan..
bukan senang untuk aku yang pertama kali mengenal cinta untuk memberi sepenuhnya hati ini untuk dicintai..
bahkan rakan2 ramai mati hati kerna cinta.
ramai yang hilang akal dengan cinta.
sedangkan aku..
" aku tak percaya cinta "..
cukup cinta daripada Yang Maha Satu, kedua ibu bapa dan Rasul yang aku dambakan.


memang benar apa yang aku fikirkan.
cinta itu bukan kekal janjiNya di dunia yang fana ini.
daripada seorang yang yakin dapat membimbing aku ke jalan lurus.
hingga jari kelingking aku mula bengkok ke lembah cinta nafsu.
kenapa perlu berpegangan tangan?
kenapa perlu berpelukkan?
kenapa perlu bibir bertemu bibir?
kenapa perlu kita mengikut orang lain untuk hubungan kekal lama?
orang cakap cinta itu syurga.
tapi aku rasa kalau salah bercinta.
cinta itu neraka.
cinta itu sialan kan???


aku rasa kau silap memilih aku untuk dijadikan boneka sebagai permainan.
aku keluar dari hidup aku.
aku percaya. jika Tuhan sudah tetapkan yang terbaik untuk aku untuk orang yang baik2.
maka lama mana aku tunggu, akan jadi jugak kan?


aku tunggu, sampai tiba waktu untuk aku berhenti menuggu

8 shining LIPGLOSS:

Anonymous said...

best lagu ni..

walau kita jauh tapi hati kita dekat..

Eh betul ke lirik tu...

Yutaka Mushimura said...

heheh..betull tuh...aku sokong ko...dari sisi kiri...wooha...

makanya aku adelah orang kiri ko...aigooo

fatian athiea said...

nida : best ke??hehehe..xhayati lagi sebenarnya

fatian athiea said...

yutaka : ko dari dulu sokong aku kan??terharu kot

syeedafabewlaz said...

love is when u sad but he still standing there for u,,when u upset he came and give u half of his spirit,,when u down he tried hard to make sure u can be on top again,,:),,but no matter what,,,cinta kepada Yang Esa yang kekal abadi,,,:)

ewanthology said...

cinta, perlu cerdik menanganinya.

guna akal bukan nafsu

Far8 budak baik said...

wahhhhh..tu ar kn..
nape perlu gituuuu...
nape perlu wat benda2 gitu..
padahal aku buat gakk..
hihi..tapi itu ar kn..
baik kawin dulu
baru ar bercinta..
haaaaaa..mcm ner??
baru ar lagi feel..hihi

fatian athiea said...

HAHHA..macam2 la korang ni.speechless dibuatnya