Pages

Thursday, May 5, 2011

shiawase dan hisan


Assalamualaikum wbt..


antara 'shiawase' dan 'hisan'..
cinta antara dua benua..
tak mungkin dekat itu kekal.
tak mungkin jauh itu perpisahan janjinya..


cinta itu perlu dibeli dengan wang..
mungkin dulu kala hidup tanpa wang tidak mengapa.
tetapi sekarang abstrak atau konkrit sesuatu itu..
semua ada harganya..

cuba kau singkap hidup ini. tak jauh. hanya hidup ini.
maruah juga ada harganya.
tak mungkin cinta itu tiada harganya..

kau cari dulu kesenangan dan kestabilan..
kau cari dulu wang..
baru kau yakin untuk memiliki cinta ..
sebab dari cinta dapat kebahagiaan..
dari kebahagiaan mungkin akan berkekalan..


bukan mahu kau bongkak dengan kekayaan..
bukan aku kejar kekayaan kau..
tetapi mahu kau tahu..
nak sara anak dara orang..
perlu ada kekuatan dari segi wang poket.
mungkin aku tak pandang..
tapi orang lain melirik panjang..


12 shining LIPGLOSS:

Encik Psychopath said...

aku pernah kene tinggal sebab tiada wang. jadi aku setuju. cinta juga boleh dibeli dengan wang. seperti seseorang yang telah diterbeli org lain.

RIAN said...

dah lama tak komen kat sini. :p

Misz Jenny said...

shiawase? hisan?

apetu?

Whoopz said...

betol la kot, gwa xde wang.. Cinta pun xde.. :)

Amoi said...

$$ VERY PENTING

T_T

misz molecule said...

psycho : sedih pulak an aku dgr luahan ko ni..

misz molecule said...

rian : taw pun..rindu aw..

misz molecule said...

jenny : kbhagiaan & ksgsaraan:)

misz molecule said...

whoopz : olooosss..xpe..xlme lg ad la..

misz molecule said...

amoi : absolutely rite!

rara pinkmafia said...

rara pernah marah bf sbb asek rara je kena banje.pas dr tu,Allah bg rara lak tak de duet.n bf je banje.sgt malu n menyesal.

misz molecule said...

rara..kte blaja give and take ok syg??