Pages

Sunday, May 8, 2011

perangai..


Assalamualaikum wbt..


masa kau letak aku pertama..
kau tahu apa aku rasa??
" please make your family first! "..yang aku pinta
sejuk hati tengok kau utamakan family kau.
kau dengar nasihat aku kan?
bagus! yang baik kau cedok..


bila kau asyik rindu nak tengok aku.
aku no idea nak respon apa..
yang mampu aku cakap..
"Allah nak uji kita boleh bersabar semasa berjauhan ke, tak.."
sabar lah yea..
kau senyap. maknanya kau faham situasi kita.
nah!! lagu band bunkface kat kau!


bila kau dalam kesusahan..
kau selalu mahu aku di pangkuan..
tapi masa aku susah..
kau ke mana??
aku tunggu kau tanya, aku tunggu kau faham.
tapi kau tak amik kisah pun.
aku buat2 tak sedih. sebab aku tahu kau banyak fikir hal dunia berbanding aku.


masa kau berusaha untuk berjaya..
kau mintak aku jadi tulang belakang..
tapi bila kau berjaya..
mana nama aku kau letak??
nama orang lain kau heboh sebagai pengganti.
mungkin kau tak mahu orang lain kenal aku.
atau mungkin kau tak pandang pengorbanan aku?
atau mungkin kau tak pernah rasa aku wujud..
atau mungkin aku bukan siapa2 untuk kau?
banyak mungkin. tapi semua tak lekat.
sebab aku tahu kau ada alasan tersendiri.


belajar hargai orang ..
itu aku pinta..
moga ufuk kimia antara kita.
tak pernah pupus..
seperti kau luputkan kasih kite dahulu kala.


sejarah mungkin berulang.
tapi aku pasrah dengan ketentuanNya.


10 shining LIPGLOSS:

delarocha said...

semuanya mengenai pilihan kan?

take it or leave it.

:-)

RIAN said...

hidup tak selalu indah. mentari kadang-kadang dilindung awan kelabu.
mendung juga tak selamanya suram. pasti ada pelangi bahagia. ^_^

Adeela Oh Lala said...

singgah singgah.. :P
nice entry..

Misz Jenny said...

kak oii...ni reka ke betul2 punyer?
*takpatutu btol ty..hheee

misz molecule said...

dela : yes! thanks:)

misz molecule said...

rian : sejuk je hati bace..

misz molecule said...

adeela : thanx dear

misz molecule said...

jenny : reka je yang

cik aletheea : said...

ikhlas saja berkawan,
jgn harap apa-apa,
insyallah kawan yang betul2 baik tu, takkan pernah lupa jasa baik kita waktu senang atau waktu susah kan..kan...

misz molecule said...

insyaAllah..thanks 4 da opinion dear:)