Pages

Wednesday, March 2, 2011

why my heart beats??


Assalamualaikum wbt..


ku terbayang wajah bulan yang menyinari semalam..
terang.. umpama riang senyum menghadap bumi..
"kenapa hati aku tak seindah bulan itu??"..
aku mula berfikir sejenak..
setelah memikirkan segala masalah yang terpaksa aku lalui..
aku terpaksa tunduk akan keangkuhan itu..


aku meneguk coklat panas yang terhidang..
aroma lavender dihirup membangkitkan jiwa..
aku lekas bersiap untuk ke kolej..
apa2 pun terjadi aku perlu kuat..
tiada lagi pandangan ke belakang..


sampai je kolej..
kelihatan orang berpusu-pusu menyelinap masuk dining hall(dewan makan)..
"kebulurnye dorang.. "..
entah macam mana langkah yang aku susun..
tiba2 semua assignment dalam genggaman aku jatuh ke lantai..
" aduhhh!! "..
bahu aku sakit.. dirempuh seseorang yang kelihatan agak berbadan sasa berada di hadapan aku.. janggut sejemput... kulit putih dan licin..wangi.. rambut terpacak-pacak..ciri2 maskulin jelas terdapat pada dirinya..
dia beersuara..
" maaf wak.. saya tak sengaja.. ".
dengan berlembut suara aku berkata..
" its okey.. "..
mata kami mula bertentang...
hati aku berdebar..
bukan seperti sekadar tin kosong..


sejak daripada kejadian itu..
bayang dia sentiasa menghantui aku..
hati ini asyik tertanya-tanya..
seperti mahukan jawapan..


sejak daripada itu juga..
wajah jejaka itu selalu berada aku temui..

suatu malam..
rakan2 mengajak aku untuk menghirup udara pantai..
memang pelik..
tetapi dengan cahaya bulan dan lampu neon..
kami masih dapat mencuci mata melihat ombak2 memukul pantai..


aku bersiap bukan main lama..
tak pernah keluar malam2 aku mengambil masa yang begitu lama untuk bersiap..
aku menjejak keluar..
jantung aku berdegup kencang lagi..
seperti ada sesuatu yang bakal terjadi..


aku memilih untuk bermain buaian di taman permainan..
sesudah bosan menyelinap keheningan diri..
aku duduk di tepi pokok rendang..
seronok tengok telatah kawan2 aku..
sporting habis.. childish tapi matang dalam berfikir..


"tak sedap hatinya.. kenapa jantung aku berdegup lagi ni??"
bayang jejaka seperti pernah kelihatan kabur2 menuju ke arah aku..
" eh.. aku kenal lelaki itu!! "..
tiba2 hati yang berdegup tadi, bertukar pedih teramat..
umpama logam yang dicairkan dengan bahan asid berkonsentrasi tinggi..
yeay.. tangan yang berotot sedang lembut memegang tangan sang perempuan..
badan yang sasa erat mendakap si gadis..
hati aku terluka..
aku tahu dia bukan milik aku...
tetapi aku rasakan seperti dia terbaik untuk aku..


mungkin apa yang kita fikirkan terbaik untuk diri kita..
sebenarnya bukan betul2 terbaik untuk kita..
aku pasrah dengan apa yang aku hadapi..
aku mengajak kawan2 untuk pulang..
aku perlu smebunyikan perasaan ini..
sesungguhnya memang pada dasarnya..
perempuan mudah tersentuh..
dan perasan akan perubahan hati yang dialami secara kritikal..


bawa diri..
sunyi kembali..

2 shining LIPGLOSS:

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

ni kisah benar ke???
alahai...
macam sedih je...

misz molecule said...

tak de yg benar mlenkan yg benar2 belaka..hehe