Pages

Saturday, January 29, 2011

LOVEBITE is killer ! !


Assalamualaikum wbt..

aku : apa sebab kematian dia?? sob sob sob..
doktor : saya rasa buat sementara waktu ni saya perlu rahsiakan..
aku : perlu ke macam tu sekali??
doktor : si mati ada pakwe tak??
aku : ada2...
doktor : bawak pakwe dia jumpa pihak polis.. saya telah maklumkan segala-galanya kepada pihak polis tentang ini.. so, kalau awak nak tahu, better awak tanya pihak polis saja..

"eyk eleh doktor ni.. bapak poyo .. setakat aku nak tahu punca kematian dia daripada kau.. small the pieces laa..".. getus hati kecil aku..
tanpa berfikir panjang aku terus menghidupkan enjin kereta untuk ke rumah Zarai, pakwe husna ( si mati )..


aku : Assalamualaikum wbt.. zarai.. kau ada kat rumah tak??
Zarai : ada2.. kenapa??
aku : aku ada something nak cakap dengan kau ni.. cepatlah keluar..
Zarai : kejap2..aku pergi ambil kunci pagar dulu..

cesss..rumah banyak besar.. bukak pagar pun pakai manual.. tak kan buat pagar ni takde remote kot??*geram dengan kelembapan zarai untuk membuka pintu..


Zarai : kenapa wehh??
Aku : Astaghfirullah.. kesat2 air mata tu.. tak habis2 lagi menangis.. tak baik tau menangis untuk orang yang dah seminggu mati..nanti tak tenang rohnya dalam kubur tu..
zarai : bukan apa.. dia pergi dalam sekelip mata..padahal baru beberapa hari aku tengok bola dengan dia sebelum dia pergi selama-lamanya tinggalkan aku..
aku : haaa..cepat2 siap.. pihak polis nak jumpa kau..jangan banyak tanya..siap je cepat..


zarai patuh dengan segala arahan aku. aku tahu dia kecewa sehingga tak tahu apakah yang perlu dilakukan setelah pemergian husna.. aku membawa zarai ke balai polis yang bertugas.. dalam perjalanan aku terus-terusan berfikir.. apa kaitan kematian zarai dengan husna??
sedangkan sewaktu aku melihat mayat husna terbujur kaku di atas lantai.. tiada sebarang petanda yang dia mati dibunuh..

sesudah sampainya kami di balai polis tersebut.. aku membawa zarai ke kaunter pertanyaan.


aku : Assalamualaikum.. tumpang tanya.. siapa yang uruskan kes kematian husna binti hilmi??
polis : owhh.. sila tunggu sebentar yep.. awak boleh duduk di meja sana (sambil menunding jari ke arah utara beliau)..
aku : kenapa kau senyap je zarai??
zarai : entah.. aku macam blur dengan apa kau buat sekarang..kenapa kite jumpa polis semua2 ni??

seorang polis berbadan tegap seperti the rock dalam WWF menuju ke arah kami..
gayanya macho umpama Johny Deep dalam the tourist..


polis : kamu pakwe si mati, husna binti hilmi??
zarai : yea saya...
polis : beberapa hari sebelum husna meninggal.. ada kamu berjumpa dia??
zarai : ada2.. kami menonton bola Malaysia lawan Indon bersama..
polis : di mana tu??
zarai : ermm..(tetiba muka dia pucat dan merah di pipi sambil memandang ke arah aku.)..di rumah dia..

" ciss..patutlah husna tak kisah aku tak balik buat overtime hari tu..ini kerja dia.."..aku tak putus2 mengingat detik2 terakhir bersama husna..


polis : ada kamu buat apa2 pada malam itu??
zarai : takde..buat ape encik??
polis : sumpah kamu takde buat ape2??kalau kami buat DNA.. dan ia sepadan dengan kamu..kamu perlu saya tuduh sebagai pembunuh..
zarai : tolonglah encik..saya tak buat pun perkara yang tak elok malam itu..
polis : pegang2 atau cium dia tak de??
zarai : erkk...

zarai tunduk.. lalu air matanya jatuh berlinang menghempas lantai.. laju ibarat air terjun yang mengalir deras..

polis : takde ni??
zarai : saya mintak maaf.. mungkin saya perlu akui.. malam tersebut saya mencium dia..lagipun saya buat dengan kerelaan dia..dia tak kisah..sebab dia mahu saya tahu dia sayang saya..
polis : jadi kamu sanggup buat hidup dia sengsara untuk dia buktikan cinta dia kepada kamu??
zarai : saya hanya mintak izin dengannya untuk buat 'lovebyte' je.. supaya setiap masa dia nampak parut tu.. dia selalu ingat kan saya..
polis : kamu tahu tak?? itulah punca kematian dia sebenar..
zarai : haaa??? tapi malam tu dia masih segar bersama saya.. saya tak letak racun.. saya takde niat buruk sampai boleh buat dia mati..


kami pulang.. dan pihak polis mengarahkan zarai tidak ke mana2 sepanjang prosedur kes kematian husna dijalankan.. menurut pihak polis..husna meninggal akibat terdapat darah beku pada lehernya.. yang telah menghalang laluan darah pada arterinya untuk mengalir..
aku tahu zarai tak sengaja.. dan mungkin dia perlu fikir secara mendalam..
mungkin ini balasan Allah terhadap perbuatan mereka berdua.. Allah masih sayangkan zarai.. sebab tu zarai masih hidup untuk menginsafi apa yang telah terjadi..
dan aku bertambah segan untuk bertemu zarai.. dengan apa yang telah berlaku.. aku tak percaya bahawa zarai yang amat baik, dan aku rasa amat pantas untuk dijadikan suami.. rupa-rupanya berkelakuan tak senonoh dengan husna.. tapi apakan daya.. setiap manusia pasti melakukan kesilapan..


husna selamat dikebumikan setelah dibedah siasat..
zarai masih sesal dengan perbuatannya dan berjanji pada diri bahawa dia akan lebih bertakwa kepada Allah..


p/s : fikir dulu sebelum buat.. Allah masih sayangkan kita..kenapa perlu kita temui ajal dalam keadaan yang sia2..? bertaubatlah sebelum sesuatu terjadi.. sesungguhnya perbuatan kita akan menjadi ikutan buat bakal anak2 kita kelak..


p/s/s : cerita ini tiada kena-mengena dengan aku..cuma diadaptasikan baik untuk dijadikan pedoman bersama.. renung-renungkan..

jom tengok mary me mary:)



16 shining LIPGLOSS:

Mya Amira said...

woh..
sampai boleh mati..
1st time dgr ni.. hehe..

mofaizmz said...

rasa2 2-3 hari lepas ada kluar berita pasal lovebite kill dlm paper.. hahaha

PeNgEmiS dUniA said...

igt kisah benar tadi !

Puteri Iqa Izyan said...

mana dpt cite nih?
ish. mintak jauh la buat benda2 tak senonoh nih..

bella bellitos said...

sedihnya..

Izyan Lavender. said...

first time dtg blog nie. :)

btw, dpt 1 info yg sgt bagus utk entry nie. tak sangka kan bole bwa kematian. hmm. subhanaallah.

misz molecule said...

mya : cerita benar yg benar2 belaka:)

misz molecule said...

mofaizm : yelah kot..:]

misz molecule said...

pengemis : betul kisah benar..

misz molecule said...

iqa : taw xpe..dlm satu artikel..

misz molecule said...

bella : agak a..

misz molecule said...

izyan : ouwh..most welcome here..tu lah pasal...dah buat maksiat..mesti Allah tak suke

mie said...

diadaptasi rupanya..
ingatkan kisah benar..
ehehehe

misz molecule said...

mie : huhu..mintak simpang itu betul2 lam idop gua

Dea said...

Series boleh bawa mati hee

misz molecule said...

yea sygx..betul.tak tipu