Pages

Wednesday, December 22, 2010

semalam dan hari ni tak sama..


Assalamualaikum wbt..

hujan gerimis di pagi hari membuatkan bulu romaku terpacak..
umpama landak yang tengah mengerbang kemarahan..
diteguk berkali-kali mocha panas..
aku ke kalendar..memangkah tarikh yang telah dilalui..
ternyata hari2 tiada rutin penambahan dilakukan..semua same..
tapi hari ni sangat istimewa bagiku..


aku mencapai tas tangan kaler putih berjenama GUESS..
itulah pemberian terakhirnya..
digosok-gosokku berkali-kali..
aku mahu jaga setiap pemberiannya umpama dia menjaga aku selama ini..
aku cepat2 ke kotak mail, lebih dikenali lagi dengan peti surat..
sebelum dia tinggalkan aku untuk selama-lamanya..
dia pernah berpesan..
" carilah dia pada setiap hari pemergiannya "..
dia bertuah. bertuah sebab tahu ajalnya bakal tiba..
dia bertuah. bertuah sebab dapat luahkan rasa sayangnya sebelum dia pergi..
aku rindu baunya..
aku rindu dakapannya..
aku rindu ciumannya...


setiap detik, aku tak pernah hilang rasa disayangi..
bayang-bayangmu sentiasa bertamu menemaniku..
aku harap aku bukan gile bayang..
kerana aku tahu.. dia ada untuk aku..
dia tinggalkan berpucuk-pucuk surat untuk aku sebelum dia pergi..
aku sayang dia.. dia juga same..


mak pernah bertanya..
"sampai bile kau mahu kosongkan hati tu tanpa pengganti?"
aku percaya mak silap..
hati aku tak pernah kosong..
walaupun dia pergi tinggalkan aku untuk selama-lamanya..
aku dapat rasakan..
bahawa kau sedang menungguku di pintu Syurga..


itu cara aku dan dia bersatu...
bersama selamanya..
kau suamiku hingga ke akhir hayat



p.s. i love you





23 shining LIPGLOSS:

Yutaka Mushimura said...

waaahh..ko da kahwin ker....xtawu pulop aq weh...

hehehhe....:)

ape2 pon...entry ko berbaur sedih...

Nur Mudrikah said...

tacing pulak..

dah lama tak singgah sini..salam ziarah

O'gosh said...

salam ziarah juga....

athiea said...

yutaka : gua BELUM! y trlibat lam crite ni je.hahaha

athiea said...

nur : ye sygx:)

athiea said...

o'gosh : okey:))))<

Fxysche Nas said...

uish... sape yg mengalmi ne..mmg sedihnye nasib mrk.
mohon dijauhhhkan..huhu

azureEn said...

sedey crite nie.. ingtkan tuan punye blog.. tpi tgk muke mude lgi **tipah tertipoo T___T

Ujang9897 said...

layan...!!!

Yutaka Mushimura said...

laaa..aq ingatkan ko da kahwin....

amek ko soalan BNK keluar...

heheh..xper..kalu kenduri..gitau aq....:)

dilla adilla said...

hemm... cdey entry nie.. :)

Marya Hana . said...

hai. uitm jugak eh. sory lambat sket nak menjengok sini,
internet lembab sket haaa.. =)

tenx.

Lis Amir said...

menyentuh kalbu. huhu

salam ziarah :)

Lis Amir said...

menyentuh kalbu. huhu

JRY The Boonto said...

entry menyayat hati. berkesan sbb sikit lg gua titiskan air mata.hehe

athiea said...

fxy : dalam crite p.s i love you ada.hahaha

athiea said...

azureen : mude2 pun..dah nak msuk 20-an.huwaaaa

athiea said...

ujang : hahaha.sila2..

athiea said...

yutaka : insyaAllah..ak jmput ko jdi pnapit.nak?haha

athiea said...

dilla : chill beb.heheh

athiea said...

maria : a'ah..its ok dear..:)

athiea said...

lis : okey2:)

athiea said...

JRY : xbkesan mne la tu lau sikit lg bkn dah.huh!!:)