Pages

Sunday, November 21, 2010

dah bodoh ke makan semut?


Salam..


korang kenal semut tak??
alaa.. semut hitam, semut api..
kalau tak kenal.
tak payah hidup la.senang..hahaha..*cilakaak

Ants Pictures, Images and Photos
agak2 macam ni la kot rupenya..


kalau time aku ada kuliah..atau
zaman sekolah muda remaja dulu2..
nampak je semut atas meja..
terus aku jadi pembunuh kejam..
kenapa???
aku kan anak mama..
so, selalu dengar cakap mama..
mama aku pesan..

"makan semut boleh buat kite jadi bodoh.."

seingat aku jugak la..semut ni mempunyai enzyme ke acid pe entah yang agak
tidak baik untuk kefungsian otak*maaf ler..bahasa melayu tak betol sikit.*muaahahaha..
tu baru atas meja..kalau kat dapur..??
haaarrr.. memang habis la pinggan mangkok kat dapur ni
jadi senjata utama aku bunuh semut2..


al kisahnya..
semut hitam tu kan selalu ada dalam gula..
gula tu selalu digunakan untuk buat air atau masakan..*kejadah explain pasal gula..
aku teringin minum air teh pagi tadi..
aku dah nampak semut dalam gula tu..
aku terkejut.. lalu berkate..

" ma... semut banyak dalam bekas gula ni.. "

sambil mencedok sesudu, dua gula masuk dalam cawan teh..
dengan penuh lenggang lenggok mama menuju ke arah aku..

" dah tu.. kenapa amek jugak..gi bukak gula lain.. tukar yang ada "

dengan selamber jugak lah time aku mencodok gula tu aku menjawab..

" takpe lah ma.. sekarang kan cuti sem.. sekurang-kurangnya 40 hari je bodoh pun..sempat la bukak kuliah nanti cerdik balik.. adik2 pun dah start cuti.. Abbas ( adik lelaki aku ) yang nak SPM tu pun suka buat air dengan susu pekat.. tak yah la buang.. membazir..banyak lagi ni "..

mama terkedu..aku senyum.. mama pun balas balik senyuman manisku itu..
aku tahu mama terpikat dek aku berbicara tentang gula..hahaha..

*awesome smile* Pictures, Images and Photos



konklusinya : gula itu pemikat jiwa yang sedang melakukan sesuatu kebodohan*tak la hal yg m'bodohkan sangat...grrrr..



15 shining LIPGLOSS:

hamzah ian said...

gua kecik2 slalu bunuh semut jugak.. ayoo..

fatian athiea said...

lu pmbunuh kejam hmzah!!!!grrrr

Puteri Iqa Izyan said...

hahaha...kannn?
sempat lagik nak jadi cerdik balik :P

hatima said...

ahhahaa , adik hang nak ambek spm tu hensem x ? haha

Nur Mudrikah said...

rasanya sebab gula tu ada formic acid yg boleh menjejaskan pemikiran. sama macam mata pada kepala ikan tu, mata dia menghasilkan formic acid..wallahualam..
ni apa yg saya paham je..

masshie mastura said...

ir is for engineer :D
btw rasenye ade dlm sunnah nabi yg mkn semut mmg ley bodo. xkompem. tp klu ade semut pun masshie telan aje haha:P

fatian athiea said...

puteri : gurau2 manje pagi ng mama:_heh

fatian athiea said...

tima : bagi aku tak..kan mu dah tgk.har har har

fatian athiea said...

mudrikah : msg2 ad pmahamannye trsndiri:)

fatian athiea said...

masshie : gua msih muda utk smpi k thap ir:)..grrrr

Solihin Zubir said...

ahahaha... siyot je.. bodo 40hari je kan.. ape de hal.. haha.. sengal..

fatian athiea said...

ko pe tahu..?
har har har..
kdg kna fikir +++++++++++++++++++++ lah sgt..grrr

Fizzo said...

aku pun ader citer pasal semut nih.. dulu time sekolah, aku ader pg umah member aku ni, mak dia buatkan air, bile sampai air tu, aku nampak semut.. aku pun cakap la "makcik, ade semut dalam air tu" dengan selamba dia menjawab, "ala, minum jer, semut tu bukan ader tulang pun" hehe...

Anonymous said...

Nak jadi semut masuk dalam minuman masshie mastura hehehe. Add fb Shah Shah Ril..

Anonymous said...

Masshie Mastura please telan Shah sekali. Shah nak jd semut huhuhu

My fb Shah Shah Ril