Pages

Thursday, April 24, 2014

HUSNUDZON


Assalamualaikum wbt..


hidup haruslah sentiasa pandang ke hadapan.
kerana apa yang sudah di belakang tidak dapat diperbaiki lagi
dan kita tidak mungkin mengharapkan perkara yang sama terjadi lagi
baru sentiasa positif


tapi bagi aku.


terkadang kita perlu menoleh ke belakang.
kerana itu pengajaran dan pengalaman
maka istikamahnya dengan HUSNUDZON
iaitu bersangka baik bahawa perkara yang tak elok di belakang
tidak akan berulang kembali


aku kuburkan segala kesilapan dan kekhilafan yang dahulu dengan taubat
dan mengharapkan keampunan dariNya
aku tahu semua itu kerja Tuhan
maka kita perlu HUSNUDZON pada Tuhan (ALLAH)
semoga yang baik menunggu di hadapan.





tak perlu mencari aku untuk menunjukkan kau hebat
mempunyai yang lain untuk dibanggakan
ataupun mencari sebab untuk berkata rindu
sebabnya itu jalan yang kau pilih


aku tak menyesal melepaskan kau
pasti yang lagi baik menuggu

walau kau buruk mana
aku tetap cuba mencari baik kau
aku cari
aku cuba




3 shining LIPGLOSS:

wr said...

lately athiea slalu post pasal sedih2.. memang sedih bila cinta tak kesampaian, because i was in this situation before. pedih memang pedih tapi percayalah, Allah Maha Mengetahui. be strong ya :')

~~DucKneSs~~ said...

cheer up lil sis..things will be brighter soon..trust ALLAH..

fatian athiea said...

@wajihah : inshaAllah. tapi xde la sedih sangat. hahaha


@duckness : thanks :)