Pages

Thursday, March 8, 2012

aku yang kau benci


Assalamualaikum wbt..


the sh*t you hear about me might be true.
but the true ONE only Allah knows it.


walau berjauhan yang aku pinta.
kebencian yang kau semat untuk aku.
seperti menyalahkan takdir antara kita.


kenapa kau pilih aku?
kenapa bukan dia yang kau pilih untuk membenci?
kenapa aku seperti kain putih yang belum dicalit sebarang pewarna yang kau carikkan?


hidup kita belum bernoktah sebelum tiba ajalnya.
membenci insan seperti mu bukan option bagi aku.
hanya mengenali dan menyayangi yang tersembunyi di lubuk hati.


walau yang lain membenci aku kerana berpihakkan dirimu.
tiada satu pun jari telunjuk menuju tepat padamu.
apa yang aku pinta agar insan2 yang tidak mengerti.
tidak lagi mendesak aku tuk membenci kamu.
atas segala hukuman yang aku terima.
tak mungkin. tak mungkin aku pilih untuk membenci kamu.


bayangan mu kadangkala berwayang di mataku.
mata yang kau suka ini mula berkaca.
lalu berguguran manik-manik jernih.
sudahkah kau melupakan aku?


' lepas2 ni saya takkan contact awak lagi..
& anggap kite tak pernah kenal & ada kaitan pun..
sebab saya rasa itu yang terbaik tuk kite..
kite bawak haluan masing2..
awak ngan hidup awak, saya ngan hidup saya..
bila saya cuba lupakan awak..
jangan sekali2 awak muncul & hadir dalam hidup saya lagi..
even kawan sekalipun.. '..


begitu klise.
ayat terlalu tipikal malay!


apa undang2 yang kau belajar..
dengan menghukum aku seperti ini?
aku bukan tebu..
habis MANIS, sepah dibuang..
bukan. bukan untuk dibenci..







* nak muntah. xsihat. ni simptom kecewa ke, simptom bahagia?heheeh

0 shining LIPGLOSS: