Pages

Tuesday, August 23, 2011

malam ganjil- kisah 9


Assalamualaikum wbt..


malam ke 9 Ramadhan..
di sebuah kampung..
terdapat dua orang pemuda sedang berjalan melintasi kawasan perkuburan..

Amin : eh.. tibe2 badan aku seram sejuk la..

Atan : ko jangan nak mengarut..bulan puasa mana ada makhluk halus nak ngappp ko!!

Amin : ek eh lupe la..tapi sumpah aku rasa tak sedap badan ni.

Atan : haii amin. baru hari ni kot kite ponteng tarawikh, ko da tak sedap badan?

Amin : tak mungkin. Abu anak Pak Jusof, tak pernah gi tarawikh. biasa je hidup dia.

Atan : eh.. ke kita sedang alami malam lailatul qadar ni?

Amin : bodoh petala kelapan la ko. hari ni pun tak pergi tarawikh nak alami malam lailatul qadar konon..

Atan : aku nak sedapkan hati ko. aku rasa ko rasa bahana sebab tak bayar duit pak man. Pak man kan dah meninggal semalam.

Amin : Ha? aku tak tahu pun..

lintang pukang amin balik ke rumah. dibiarkan sahabatnya, Atan berjalan sorang2 di hadapan kubur.. sampainya dia di rumah, dia terus masuk bilik.
sejam selepas itu, ibunya pulang..

ibu : min.. ko bangun ye sahur. nanti lapar pulak ko esoknya..

amin : tak nak lah ibu. takde selera.

ibu : bangunlah. ibu tak suka dengar ko merungut lapar je memanjang.

amin : boleh. tapi ibu buatkan ho ho ho horlick.!

ibu : ho ho ho ho hotak ko! dah la tak pergi tarawikh.




erk..
motif?
tingkatkan amal ibadat di akhir ramadhan ni..
mungkin ini ramadhan terakhir buat kita kan? who knows??
biasa di akhir ramadhan ni lah, manusia alpa dan leka dengan duniawi..
sibuk membali dan membuat persiapan raya..
walhal, akhir ramadhan ini jugaklah banyak ganjaran yang dijanjikan oleh Allah buat hambaNya..



7 shining LIPGLOSS:

unieMARKS :) said...

makin lama makin malas. nasib tak lagi ;)

mr.syazwan said...

suka ayat hohohoho HOTAK KO!

haha

Aisyah Ahmad said...

hahaha :)

sizuka[Izzati] said...

HAHAHAHHAHA yg ho ho ho horlick tu takleh blah KAHKAH

bighagenjo said...

apa kena mengena.
haha!

dah seram dah tadi, tiba2 horlick lak.

WAHIDA ALIAS said...

hahah..sempat lagi nk ho ho ho horlicks!

Encik Psychopath said...

Ho ho hoyeah !