Pages

Saturday, June 4, 2011

tak mengaku anak


Assalamualaikum wbt..


tadi aku naik bas..
cewahh. cam first time..
tapi lumrah lah tuw kena naik bas..


ada sorang mak cik ni, bawak sorang anak perempuan..
tak berapa nak kecil, tak berapa nak besar..
dalam lingkungan darjah enam camtu la kot..
terpaksa berpisah dalam bas..
yang mana mak cik tersebut duduk tepi aku..
manakala anak dia duduk di kerusi hadapan sebelah kanan 'beliau'..


konduktor bas yang agak encem tu berjalan dari depan ke belakang bas untuk kutip wang penumpang mengikut hala tuju masing2..
kalau lah bas ni cam rapidKL kan senang..
bayar dulu, baru duduk.. tak payah susah2 konduktor bas tu kutip duit.aigooo!!!

masa mak cik tu nak bayar..
abang bas tu tanya..
" bayar untuk berapa orang??"
mak cik tu menjawab..
"sorang.. "..
abang tu tanya balik..
" depan ni anak mak cik ke?? "..
mak cik tu dengan tak rasa bersalah buat2 tengok aku..
aku pun cakap la..
" dia tanya mak cik.."..
mak cik buat dont know, slumber yaaa yaaa..
aku yang relaks2 je duk lam bas tu..
mula rasa menyampah..
geram jugak dengan tingkah laku mak cik tu..
elok2 aku hormat dia..
tapi dia buat perangai..
nak je aku cakap kat mak cik tu..
"kalau mak cik tak nak bayar untuk anak mak cik.. saya boleh tolong bayarkan."..
sumpah aku tak suka orang tak jujur camni..
pahtu buat2 tak tahu, tak rasa bersalah...
lantak lah..
dia punya hell dengan Allah..
biar dia tebus sendiri khilaf dia..

time dia tekan loceng bas nak berhenti..
cepat2 dia tarik tangan anaknya turun bas..
eee.. geram2..
kan nanti anak kau buat camtu balik baru tahu,.
dan tak pasal2 ada sorang mamat duk tepi aku.
fyi, sumpah aku tak suka kalau ada mamat tak dikenali duduk tepi aku dalam bas. pahtu buat2 peramah. aku tak boleh nak buat kuak lentang la choiii...!huh!


7 shining LIPGLOSS:

sizuka[Izzati] said...

sabor je lah kan.sanggup tak mengaku anak sebab taknak bayar tambang bas.huuuuu~

unieMARKS :) said...

nak sep duit kot :P
tuh la , tak kenal pastuh duk menyeringai miang buat cm knal . mau mintak tumbuk la tuh !

EpoLįƒ¦siKunang2 said...

Biasalah tu. Orang ni macam-macam ragam..

p.s : Kalau Epol yang mamat sebelah thiya tu, suka tak suka tak? ;p

delarocha said...

kecil hati anak klu dia tahu mak dia wat camtu...

ASYRAF IMAN said...

rakyat malaysia semua permah belaka
mwahahahaha

rara pinkmafia said...

uikkskssss mcm tu pon hade ke?eeeuuwww tak malu nya.hmm takpe lah,thinks +ve,myb dye tak cukup duet kot.hmm ntah lah,biarlah dye tanggung.

liyana said...

boleh pulak x ngaku anak? adeh~ ade jgk org mcm ni yer.. -.-'