Pages

Saturday, March 19, 2011

hati suram bila semua tiada lagi


Assalamualaikum wbt..


seorang insan akan gembira sehingga merasakan dunia hanya miliknya..
itu apabila dia memiliki cinta..
jika cinta itu hilang dalam sekelip mata??
dia mungkin hanya rela lenyap dari pandangan dunia..


tak usah korbankan diri demi cinta..
itu yang aku cuba tanam sebagai pegangan hidup..
aku jadi tak faham sangat2 bile ada orang sanggup jadi gila bila tiada cinta sebagai nikmat hidup..
dia lupa.. Allah masih ada ..

aku hairan bila masih ada yang mahu setia dengan pasangannya..
bila dia dia dihina diherdik..
dipandang rendah oleh pasangan..
perkataan 'bodoh', 'syaitan'..umpama menjadi nama tetap bagi pasangan..
patutkah manusia sebegini rupa menjadi pasangan hidup kite??


aku lagi tertanya-tanya..
patutkah seseorang yang cuba mengajak kite melakukan kemungkaran..
cuba untuk mula2 rapat.. kemudian pegang..
sampai masa, lahir anak tak cukup sifat..
buang merata-rata..
aib keluarga dia baru nak ingat...


aku dalam dilema..'
tu je konklusi paling bernas..

5 shining LIPGLOSS:

cik ubi said...

terengganu?..haha..

btul, dont hope to much for love when we dont ready to get married..

:)

me suya said...

kenapa ni thiea..??? ermmm

misz molecule said...

cik ubi : aku pun tak berharap apa2 lagi

misz molecule said...

me : xde pe2 la syg..chill

Misz Jenny said...

sila-sila datang terengganu... sy menunggu..haha..


btw, be happy for what you have...