Pages

Wednesday, December 29, 2010

nasib badan bila orang dah percaya..



Assalamualaikum wbt..


hari isnin : RM 6K

hari selasa : RM 10K

hari rabu : tak tahu lagi..$$??!!@


selama beberapa hari before gua masuk kampus.. kena layan kerenah mama, adik2..
jadi driver dorang.. maklumlah.. gua bukan billionaire nak gaji2 driver ni..
dan semua kerja ni perlu tulus dari hati bukan harapkan pulangan wang okeh??
kalau papa pulak asyik bebel kat mama..

" nak kasi kereta tak nak, nak jugak guna kereta proton antik tu.. mula la susah yang tu nak guna kereta, yang ni nak guna kereta "..

gua bapak faham perasaan mama sebab ape dia sayang sangat2 kereta proton tu..
maybe la kan..
kereta tu yang berjasa bawak kami tiga beradik pergi sekolah besar tapak tangan sampai universitas..
kereta tu jugak yang sentiasa ada sewaktu kami susah dan senang..
papa lelaki, lain.. tahu tukar kereta, tukar, tukar dan tukar..
nasib bini pun tak buat macam tukar kereta..aishkk..mintak simpang..
sampaikan gua tension tak kenal kereta papa sendiri bila bawak pakwess jejalan..ooppsss..


kes sekarang..
mama gua kerja dengan sorang datuk kat parlimen ni..
ape lah.. suami dah datuk, nak kerja dengan datuk lagi..*erkk..
yang mencik2 nye gua nak hadap bile tengok mama gua..
bile balik je kerja.. gaye, style macam wanted..
mane tak nye.. cuba tengok angka gua tulis awal2 entry..
tak macam haram pulak kan kena bawak balik rumah duit banyak tu???
kalau rumah gua ada peti besi takpe..
ni peti batu banyak la..


awal2 aku dah letak dalam perjanjian diri..
kalau jadi pe2 kat mama aku..
orang ikut sampai balik rumah nak kebas duit tu ke..
orang songlap sampai mama aku cedera ke..
tahu la nak tuntut janji diri tu..


mama pun satu..
dalam banyak2 kerja.. asal la asyik dia je kena jaga duit2 ni..
kerja kat bank terus tak nak..
nasib aku ni dari dulu orang biasa amik jadi tukang tulis..
setiausaha entah hape2..


nasib kau la badan...



17 shining LIPGLOSS:

iqbalhakimi said...

hehe..sabar2 ..dah kerja ..nak buat macam mana..cuma doakan lah supaya semuanya selamat..amin

athiea said...

heheh..sabar je..
insyaAllah:)

PinQib said...

hehe.
manyak nyer.
upah la body guard. hehe

|BANANA obsessed! | Sejarah BARBIE|

Yutaka Mushimura said...

hahha..ko suggest la kat aku sorang 2 dato'..bleh kenal2..

hahahaha..:)

athiea said...

pinqib : tu la..takde dwet nk upah2 ni mak oiii

athiea said...

yutaka : tak payahlah..

nnti ko kena jadi mekanik dia pulak.hahahah

Yutaka Mushimura said...

kui3x....:)

ok.ok...roger and out.

mr.syazwan said...

tak muat simpan

meh simpan umah hamba

haha

Fxysche Nas said...

uish..bahaya entry ne
takut org detect lokasi rumah u..

aaaaaaaaaaaaaaaaa

James Buns said...

bg alamat pls.! hjaha

polkadotUngu said...

wahhh... upah guard lah jage rumah mcm tu..huhu

neway, follow you ! follow me back =)

Liquid said...

uhu nak cikit... ley... hee

athiea said...

mr . : amek ahh.. bia umah lu pulak jd mangsa..haha

athiea said...

nas : semua org xde kt umah.hahaha

athiea said...

james : lot 77, bwh langit, atas bumi..heheh

athiea said...

polka : xde dwet lbh.hehehe:)

athiea said...

liquid : kerje la..hehehe