Pages

Thursday, December 16, 2010

kalau lah macam ni...


Assalamualaikum wbt..

negara kian membangun..
dari segi ekonomi yang banyak rasuah2....
dari segi sosial yang buat perempuan beranak-pinak anak haram..
dari segi politik yang banyak tipu-menipu..
aishk5.. duniawi semata-mata..
seram..okeh malas nak lelebih..
gua memang ikut mood je nak uptodate sal duniawi..
maksud gua isu semasa..

tengok sekarang..
cikgu2 kena giler2 belajar English..
memang sejak azali lagi kite kena terapkan Bahasa Inggeris tu dalam diri..
anak2 yang baru lahir pun..
mak ayah pakat duk speaking2 dengan demo semue..
bapak hardworking..mak kindest..

tapi kalau ada anak2 murid yang lebih advance daripada cikgu dorang..amacam??
malu lah..cikgu kena tegur anak murid..
silap haribulan..anak murid yang banyak tocer2 cikgu..
silap haribulan pulak..tanjung rambutan lah tempat cikgu tu..
mintak ampun..mintak simpang.mintak lari jauh2..

renungan untuk cikgu2 dan bakal cikgu..

study dulu okeh??hehhehe..get prepare..


4 shining LIPGLOSS:

James Buns said...

fest!

or seken ?

comment ni... gagaga

diba said...

btul2..ckgu n bkal2 ckgu kne siap sdia..budak2 skrang advanced kn..huk2

athiea said...

james : 1st la..gua xde kt umah nk blogwalking ni..heheh

athiea said...

diba : yup!smtym..cgu baling buku kat dorang..dorang baling blik