Pages

Saturday, December 18, 2010

budak2 zaman sekarang terlebih ajar kot..


Assalamualaikum wbt..

homesweethome..
gua baru balik selepas beberapa hari lari dari rumah..
bukan lari tanpa izin, terlebih izin lagi taw..
gamaknya..sampai je rumah..
terus gua switch on semua jenis elektrik yang gua rindu..
makanya..online secara berdedikasi lah gua..hahaha


coretan dialog gua dengan adik bongsu, fazira..


A : minggu depan dah result..takut tak??

F : takut lah jugak..

A : rileks sudah..kak long dulu pun banyak tinggal..Alhamdulillah.. 8A jugak..hahaha

F : kak long lain..tengok sekolah lah macam mane..

A : sekolah mane2 same je eyh..

F : sekolah Ah(nama panggilan) pelajar ganas2..cikgu baling buku kat dia..dia baling balik buku tu kat cikgu..

A : Wahh..ganas tu..sepanjang duduk mrsm, takde jadahnye gitu..

F : kadang2 tu, cikgu tengking dia, dia lagi2 tengking balik cikgu tu..


okeh..gua tak faham ape kaitan result dengan sekolah, pahtu jenis pelajar..tertanya-tanya la.." adik gua camtu ke??" tak mungkin jugak.. sebab takkan anak-beranak gua sekolah kat situ, semua boleh jadi pengawas.. gua lagi duk fikir..ape hell cikgu tu nak marah budak2 pun, pergi baling2 buku segala bagai?? baik baling batu ke, kayu ke.. cedera pun, atleast masuk hospital..hahaha..gua mula tak faham dan confuse dengan situasi pelajar, guru2 dan generation sekolah2 biasa.. biasanya, walaupun sekolah biasa2 je, result gempaq wehhh...

gua rasa cikgu2 dengan pelajar2 ni perlu ada chemistry lah..baru aman damai hidup kat sekolah tu.. yelahh.. kalau budak2 yang susah nak faham, lambat sikit nak tangkapserkap. blur..pening jugak cikgu tu..


gua malas nak fikir lebih2..bukan masalah gua. gua bukan cikgu..masalah kawan2, adik2 dan bakal anak2 gua.kah kah kah..

bdw, kongrats kat mr. ni dapat DENS list yup:)))


p/s : sampaikan dan fahami dengan jelas



2 shining LIPGLOSS:

Raji and Yeen said...

hohoho
budak2 zaman sekarang lagi susah dari zaman2 kita dlu
aiceh ckp mcm dh lama tinggl sekolah =.=

fatian athiea said...

hahaha.. tu la..mcm dah lame hidup...