Pages

Thursday, October 21, 2010

daripada tipu baik terus cakap " T A K N A K"


Salam...


adakah anda updated dengan isu semasa??agak2 apekah isu yang aku nak membebel ni???
korang ada baca paper ari ni??

yeah!!kamu patut bace dari 13 Oktober ari tu kot..aku ada perasaan geram!! simpati!! sayu!! sayang!! * eh, ada kaitan ke semua ni
..alahai..manusia biasa kot.. ada la perasaan cam aku..
seorang gadis yang berasal dari Kemaman, Terengganu ..
Rozaliya, 20 tahun dikatakan hilang semasa membeli barang keperluan perkahwinannya..
Dia ada menghantar mesej kepada tunangnya..lebih kurang cam ni kot..


‘Ada dua lelaki sedang mengekori’

‘abang datang cepat, saya takut’..

dan dalam seminngu ni..aku ada la mengikuti kes ini..aku agak kasihankan tunangnya apabila dituduh..mungkin dia yang menculik Rozaliya..*apekah??
Sebenarnya..dalam hati aku ada jugak terdetik camtu tapi..bila dah tahu kebenaran..geramnya aku kat perempuan ni..
gara2 dia tak nak kahwin dengan tunangnya..
dia mereka-reka cerita,,tidak kah dia menyusahkan banyak pihak??


keluarganya : tentu bersedih yang amat dengan kehilangannya

tunangnya : mencari sampai ke Melaka sampai tidak bekerja ..tak ke menyusahkan?

pihak polis : banyak lagi kes yang perlu diselesaikan kot..


mungkin jika kita di tempat Rozaliya ni..kita pun akan bertindak sebegitu..
tetapi tidak ada cara lain kah untuk membatalkan pertunangan itu..
bagi aku, lebih baik berterus-terang daripada membuat cerita dan menambah benci masyarakat dengan fi'il sebegitu???


Rozaliya ditemui oleh pihak polis bekerja di sebuah kedai serbaneka di Changkat Bukit Bintang, Kuala Lumpur petang semalam. Dia bekerja di situ sejak dua hari lalu dan menyewa rumah bersama beberapa rakan berhampiran kawasan Bukit Bintang.

Sebaik sahaja polis Kuantan menerima maklumat awam mengenai kehadirannya di kedai itu, mereka menghantar beberapa orang anggota untuk menahan Rozaliya dan membawanya pulang ke Kuantan malam tadi.



Antara kata2 Rozaliya sewaktu ditemui,


“Saya tidak mungkin bersama dia lagi (tunangnya, Mohd. Helmi Mohd. Noor).

“Kalau diberi peluang jumpa tunang pun saya tidak mahu.

Hati saya sudah tertutup,’’ katanya.

Rozaliya mengakui perhubungannya dengan Mohd. Helmi begitu singkat dan terburu-buru.

“Saya hanya kenal dia kira-kira empat bulan dan terus bertunang sebelum merancang untuk berkahwin,’’


Agak sedih la dengan keadaanya..mungkin cerita di sebalik kejadian hanya diri nya yang tahu..menurut Rozaliya, tunangnya itu seorang yang panas baran dan kuat mengongkong..haaa!!!pada lelaki2 macho di luar sana.. sikap begitu bukan sikap yang disayangi perempuan..so, ada betulnya dia bertindak sebegitu... daripada dia menyesal setelah berkahwin.. sebaik-baiknya dia mencari jalan keluar..tapi satu dunia sudah tahu apa yang terjadi kepada dirinya.. simpati untuk mu Rozaliya..baru berumur 20 tahun dah perlu berkahwin..tidak kah panjang lagi perjalanan hidup ini kan ? kan ? kan??








sumber dari : KOSMO!!

8 shining LIPGLOSS:

ika~~ said...

sy pun ade post entry psl minah yg pkai rmbut palsu nu..hehe

d 4 dahlia said...

ramai update citer nih hr nie yer..chantek budak pompuan nie..syg skali dpt teman lelaki cmtu (kalo betul lah citer dia 2)

d 4 dahlia said...

ramai update citer nih hr nie yer..chantek budak pompuan nie..syg skali dpt teman lelaki cmtu (kalo betul lah citer dia 2)

~SukEMakAn~ said...

tp die tetap salah jugak kan
kan da malu famili die sknk nie
walaopon burok mcm mane pon tunang die tu
org tetap akan cakap die pon same
sebab lari pastu tipo
ye dak?

fatian athiea said...

ika : rmbut plsu k y dy pkai ni??ptt la rmbut pndek len je..

fatian athiea said...

d : a'ah..dy pkai tudg lg cntik kot..suke tgk dy..nice:)

fatian athiea said...

sukemakan. : btol2..prlu dsaman sb jtuh kmluan.upss..mlu.muahaha

rossoneri said...

nilah masalahnya kalau tak ada persefahaman dalam komunikasi..kalau takut nak cakap 'xnak' dgn pasangan, xpayahlah