Pages

Friday, August 20, 2010

bila aku sudah SINGLE!

Memang memeritkan hati ni bagai dihiris-hiris, dicincang-cincang ngan pedang bile setiap kali terkenangkan perkataan terakhir daripada mulutnya,,.. arghh!! "kte CLASH!"..dbushhitt!
senang2 je putuskan hubungan yang dah lame haru-biru ni.. lebih2 lagi semenjak kemunculan perampas tegar. yang suke menggatal ngan gf/bf orang.. yang ni pun satu..bung9guksss sebab melayan..


sometimes terfikir jugak bile dah single..macam2 advantage bakal ku dapat..tapi sampai bile otak ni perlu fikir yang positif je..sedangkan hati terseksa??

broken heart Pictures, Images and Photos

ni lah yang aku fikir bile dah single..

ADVANTAGEnya..

* 1st of all..duit aku tak banyak lagi dihabiskan untuk top up kredit..even aku pakai u-pax sekalipun..kalau tengah pokai. wajib berkira woo..& now.. tak perlu risau lagi..sebab kredit dah tak cepat2 habis..hek5..


*boleh keluar ngan siapa2 je yang aku suka. uppss! not mean aku ni sosial lelebih..tapi time couple.. nak keluar ngan 'boyfriend' bukan si dye uh..susah! nak keluar ngan kawan2 girl pun..dye fikir pelik jugak..nampak sangat tak percaya aku.huh!


* boleh pergi mane2 je tempat yang kite suka, yang si dye tak suke time couple dulu.huhuh..tapi seingat aku..semua tempat aku suke, dye suke..* fikir beberapa seconds.haaa..baru ingat..aku ajak pergi BROGA hill kat Semenyeh tu..die tak nak..so, ni la timenye.huhuu


* tak perlu fikir kesenangan die lagi..just focus on what i want to achieve! yeah! tapi die la dulu spirit luar dan dalam aku.huwaaa.


* leh pick sape2 je kite suke untuk dijadikan spirit.hak5..tak perlu stick spirit ngan die je..


* boleh improve diri jadi lebih baik..huhu..kalau dulu dengan si dye aku dah baik..demi orang lain nanti..aku nak jadi lebih baik. GOAL!ngeeeeeee..mesti die rase menyesal punyala tinggalkan aku.*apekah?


* boleh bersuka ria sesuka hati.bhahaha..


* tak perlu dengar any kritikan lagi..bitching..dah panas telinga ni dengar ru semua dulu..dah banyak dose da telinga ni dengar menda2 buruk.

* can save budget every days, weeks, months, years..lebih2 agi nak raye ni.. duit banyak nak kena guna..so, SAVE!!!!!

* tak perlu seksa jiwa raga bekas tupperware demi dia lagi.wtfat!


tapi sedih tetap ada..bila fikirkan nikmat Tuhan bile dengan die..:(.so poor..


banyak disadvantage jugak lor..


> sumpah LONELY doe..tak de lagi yang obses nak call, mesej ngan kite lagi.. even ada je kawan laki2 yang mesej tapi perasaan tu langsung tak same.. sekadar rase suke & sometimes funny je.. bukan lagi sweet2 candy. marvelous uh.

> kena beli pe2 guna duit sendirik.. kalau time couple.. dah keluar date.. even aku berdegil nak belanje..dye tetap tak kasi sebab tak nak susahkan aku..ni la padahnya die manjekan aku sangat..kan baru terasa duit banyak melayang.

> tak de lagi present/gift yang comel2, banyak dapat.. dah la taste die high level semua..bila dah kasi aku.. mesti la aku pun rase highnye jugak.erkk!

> no more superguy yang sudi jadi protector aku.huh! die selalu fikirkan keselamatan aku. so, if somewhere tu mengerikan untuk dituju..dye mesti warning supaya jangan pergi..

> enggak ada lagi driver free yang amek & hantar balik rumah bile ke town.. sadis2:(


huh! pe lagi ek?? aku tak boleh fikir sangat la pe disadvantagenya..sebab aku still ada dense..
owhooo..mahunya mengamuk si dense ni kalau2 tetibe buat2 rajin bace entry ni..mintak2 la tak.. tak pasal2 kena pujuk. hmmm..lambat lorh cuti..nak jumpa si jejaka dense ni!!!*jejaka ke?ngeeee..


LBNL,.. kte perlu terima pe2 saje dugaan yang kite hadapi sebaik-baiknya..jangan bunuh diri pulak! berdosa besar! lagi pun.. kalau dah tak de jodoh.. memang susah nak terima..tapi fikir lah..pasti ada hikmah di sebalik semua ni.. aku pernah merasa.. memang pedih. tapi alih2.. pusing2..same je..Allah lebih tahu yang mane terbaik untuk kite..dan Dia selalu bersama orang2 yang memerlukan diriNya..






" orang baik diciptakan untuk orang yang baik-baik sahaja..orang yang kurang baik tu..renung2 kan lah "

huh! macam sengaja cari pasal je..:)

10 shining LIPGLOSS:

alawiah raji said...

hahahah...dlm sedih tu leh lagi wat lawak...be strong ya

farawrrr. said...

aisshhh, igt betol2 dah clash.hee :P

Yutaka Mushimura said...

haaa..pandai pon pujuk diri sendiri...

suke lah statement untuk ayat terakhir tuh..

Chayuk2 kot awk...

Anonymous said...

"boleh keluar ngan siapa2 je yang aku suka"

*tk eran la ko byk clash pown.

"tak de lagi present/gift yang comel2, banyak dapat.. "

*neat tue mmg dh tk baik..

fatian athiea said...

alawiah : xde cdey la..ok je

fatian athiea said...

farah : aishkk.mgharapkan doa drpd rakan2 je:)

fatian athiea said...

yutaka : adios dear..thanx 4 da support

fatian athiea said...

anonymous : pliz mntion ur name by express ur brave..& ko spe nk jdge ak ske2 at? bdw, this entry was made by research, not truely from mine..atliz, aku bhagie ng owg ak syg fullstop

Anonymous said...

ko wt mcmtu, ko ckap ko bhgie?
ko mmg dsr tk iklas.

fatian athiea said...

damn anonymous: ko rse ko tu Tuhan ke nk ukur tahap keikhlasan ak?? dah2 yep bsuk aty ngn org..sbb tu, dri sndri pn lum tntu bhgie..