Pages

Tuesday, June 15, 2010

keluar DATING yukk!!

elow..
hehe...gediwx kan entry ni..ppe pun..
sje je..skadar nk sharing2 ngn korang..

Wahh..mmg vote a entry kli ni..tpi depends on org tu jgk leh gne pkai ke, xkan??
hahahaa.cam lucu lak entry aku sal cintan je..nk kte dlamun cnta..xjgk..ngeee...
tp jnguk2 je la..& comment la ek lau ada nk share lgi or xpwas aty tuh..hehehe..;)


Rancang Terlebih Dahulu

Yup!Ni la paling penting. Anda perlu plan dlu masa & aktiviti yang nk dilakukan bile kuar dating nti. Selain itu, anda juga prlu lihat samada budget anda mencukupi atau tidak*cam aku..asyik kna ooww zuss jep spe y nk kua dwet, tp mmg slu bkn aku..haha*. Lau x, try buang mana2 aktiviti yang xpenting agar poket anda xtinggal habuk apabila balik ke rumah nanti.

Dating couple Pictures, Images and Photos

Pakaian Jangan Over


Semasa nak kuar dating, hati-hati ngn pemilihan pakaian yang anda pakai. Adakah anda ingin pakai pakaian ala-ala hip hop, stylo mylo, funky, geek dan sebagainya?*blueekskss* :mrgreen: Bagi ak, xperlu tu semua. Dah cukup sekiranya kita pakai pakaian yang ringkas-ringkas & nampak kemas. Pakaian yang dipakai itu xperlu terlalu over *seksi sgale bgai..nnti seksa aw..* & xt'lalu selekeh. Korang kna ingat, tujuan kita keluar adalah untuk pergi dating dan bukannya pergi ke event atau f(x) yang mewah-mewah.


Teman Dia Ke Mana Saja


Xsah lau kuar dating tanpa Si Dia xsinggah masuk ke kedai baju, kedai kasut dll. Lau dia nak singgah tu, ikut sajelah ke mana dia nak pgi. Kalau anda tak larat nak temankan dia, duduk je lah kt ne2 kerusi yang ada lam kedai itu. Tpi pastikan anda melihat ke mana dia pergi. Mana la tau kot-kot dia akan memanggil anda untuk berikan pendapat tentang baju ke, kasut ke, atau barang-barang yang dia nak beli. Walaupun boleh dikatakan 90% daripadanya memang dia tidak akan beli tetapi, at least, dia berasa gembira kot ble anda dapat teman dan melayan permintaan dia dengan sebaiknya. :-)


Berikan Pendapat Jika Ditanya

Bila ditanya untuk berikan pendapat, cuba berikan pendapat anda dengan seikhlas yang mungkin. Tpi kdg2 pe slhnye graw2 ckp bju lawa tu xlawa..* Gedik kan?*hehehe.. :oops: . Dan lepas tu kena pandai-pandailah pujuk balik bila dah nampak mulut dia semacam je muncungnya. :o


Jangan Jadi Bisu


Sedang berjalan-jalan tu, jangan wat suasana menjadi bisu. Try bangkitkan beberapa topik perbualan supaya Si Dia xrse borink bile kuar dating ngn anda. Sebagai contoh yang mudah, cuba berikan pendapat anda tentang filem yang ditonton. Cuba gunakan apa-apa perkara yang menarik dalam filem tersebut ke dalam topik perbualan anda. Dengan itu, sedikit sebanyak dating anda xlah bosan dan sunyi jew. Tpi beware tym pilih topik perbualan. Jika anda salah pilih topik, payah jugak untuk menceriakan semula keadaan.


Buat Si Dia Ketawa


Part ini adalah part yang saya rasa sukar bagi sesetengah orang. Kpd mereka yang ringan mulut, saya rasa mereka xkan mengalami masalah. Cara ini adalah bagus kerana bukan sahaja Si Dia akan berasa gembira malah ianya akan memberikan Si Dia kekuatan kerana andalah penyeri hidupnya apabila Si Dia berasa kesunyian atau pun keseorangan. :up:..& ingat!!senyum slalu..bru nmpk mnis..:).hehe..

p/s : aku bkn pndai sgt sal ni..tp sharing is caring kan??heheh..:)


So..aku dedicate kt korang lgu ni..okeh??have fun..

cyg kowg..mmuuahkss..<3


2 shining LIPGLOSS:

Anonymous said...

heheh..bleh pakai jgk tips ni kan???

fatian athiea said...

amt bleh kot..hahah..
TRY la..~