Pages

Sunday, March 4, 2012

kaca


Assalamualaikum..


aku tengok binatang ungu itu sekali imbas.
rasa pedih bila detik2 terakhir bersama kau mngimbau sesaat.


mungkin khilaf aku memberi kau peluang untuk hidup dalam buku hidup aku.
sebulan bersama mungkin tidak terasa.
tetapi membenarkan kau hadir cukup memisahkan hati yang telah lama bercantum.

kejujuran yang kau harapkan. sentiasa aku beri.
bukan sekali atau sekala. tetapi sentiasa.
untuk tidak melukai hati kau berulang kali telah menghalalkan segala yang kau benci.


kau beri aku ruang untuk berfikir.
aku ambil setiap detik sebagai emas yang memerlukan masa untuk dijual beli.
tinggalkan kau bukan untuk menyakiti..
tetapi ada insan yang lebih mengerti..

aku harap kau tak menyalahkan takdir yang tersurat antara kita.
membenci jangan sekali.
moga kelak kau tak menyesal diri..

mengharapkan kau tidak bertandang kembali.
biarkan ia berkubur sampai mati.
mungkin kau lebih bahagia nanti

kasih aku pada yang Satu.
pilihan aku hanya Dia yang tahu..


0 shining LIPGLOSS: