Pages

Sunday, August 28, 2011

sahur siang- kisah 11


Assalamualaikum wbt..

Jam menunjukkan 5.20..
hari hujan membuatkan anak2 remaja di asrama begitu liat untuk bangun..
tapi disebabkan berfikir tentang waktu kelas yang pack.
digagahkan juga untuk bangun.. Adib terkejut. melihat waktu di jam.
teringat akan waktu solat yang belum dikerjakannya sebelum ni.

Adib : wehh..bangun sahur weh..

Jamal : pukul berapa da weh??

Adib : pukul kepala ko! bangun la weh. suruh kejut sahur sangat. bangun2!

Jamal : nak bangun la ni.


Adib : nak makan pe ni? mana Kudin?

Jamal : entah.masa aku nak tidur petang semalam kan, ko yang duduk bergurau mesra dengan dia..

Adib : aku tidur la lepas ko tidur. lama jugak kita tidur..

Jamal : agak la weh..sampai terlepas asar, maghrib, isyak, tarawikh..grrr..mahu mak aku marah karang ni kalau dia tahu..


daun pintu dikuak Kudin. empat mata pantas melihat ke arah pintu..

Kudin : woii! korang watpe ni? tak puasa eh?

Jamal & Adib : mana ada. kitorang sahur ni.ko tak nak sahur ke?

Kudin : otak ko! sekarang baru pukul 5.35 petang.

Jamal & Adib : ape??????=_=



p/s : jangan tidur lepas asar.. nanti gilak. hehehe


5 shining LIPGLOSS:

me suya said...

hahahaha jgn sampai tersahur siang yer thiea.. :)

sizuka[Izzati] said...

HAHAHAAHAHA

noraliza said...

hahahaha..kalo tak sengaja xpe kan :)

Encik Psychopath said...

Lol. Pukul 5 lebih tu kemain terang lg.

WAHIDA ALIAS said...

dtg blog awk 1st rye..SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN! =)