Pages

Thursday, December 9, 2010

dah kidal, nak buat camne ???


Assalamualaikum wbt..


sedang sibuk duk isi borang2 yang melimpah-limpah serabut itu..( aku memang tak suke isi borang ).. ada sorang kawan ni datang bertenggek buat2 manja dengan aku. aku rase nak lepuk je. dah tengok aku macam bengang isi borang, gedik2 pulak nak pinjam pen.

aku : jap ey.. ada sikit lagi nak isi ni..

dia : okeh beb. eyh..ko kidal ekk??

aku : a'ah.. berape lame ko kenal aku yang baru tahu aku kidal ni??

dia : tak la..special..tak sangka ada kawan kidal..


nasib dia cakap aku special. kalau dia muntah benda2 buruk, memang aku nak sepak dah..hahaha*buat2 ganas.. aku teruskan perjalanan mengisi borang2 tu. tapi memang satu penyakit kot bila orang tegur aku sikit pasal kidal ni. aku fikir sampai nak mati. macam2 cerita lah pernah aku dengar.. yang pasti aku still makan, accept somethings atau yang baik2 tu dengan tangan kanan okeh? basuh berak, sudah tentulah tangan kiri. masakan berak basuh dengan kaki. orang kelainan upaya pun belum tentu nak basuh berak dengan tangan kanan.. dah2 lupakan.. start mengarut.*menyampah*.


dulu2..pernah ada orang cakap kat aku. kalau orang kidal ni.. umur dia pendek. cepat mati..bongek giler lah kalau aku percaya bulat2.. Hidup mati ni kan di tangan Allah..macam lah manusia ni tahu tarikh dia nak mati bile..kalau aku ingat siape yang punya kerja, angkare kera ni ..memang aku buat dia tulis tangan kiri jugak lah.keh keh keh..


ada jugak yang duk salahkan ayah pulak. dia cakap.. after mama aku lahirkan aku, maybe papa tanam uri mama guna tangan kiti.*pengotor gila orang yang reka ni*..aku lagi malas nak percaya.. zaman kecik2 tu, orang cakap kat aku pasal uri, manalah aku nak paham.. maksud seks pun aku tak faham.tengok suci tak pemikiran aku?? hahahaha...


yang paling sedap aku dengar.. budak2 kidal ni.. kreatif orang nye..kreatif tang mane tuh?? aku pun tak tahu.. kalau jadi pakar dalam vandalisme bolehlah serah kat aku 100%.. tapi kalau korang perasan..ramai seniman yang terkenal macam Paul McCartney, Angelina Jolie, Oprah Winfrey, Kamal Adli, kidal..(seniman ke??) bukan kes nak bangga.. kalau aku yang senimannya takpe. tapi sorilah. aku lebih minat field engineering..itu baru akulah kot*erkkk..Presiden Barack Obama, Prince William of England, Bill Gate, Lin Dan pun kidal. tapi malas aku nak cerite lebih2 pasal dorang. korang intebiu sendirilah yep..

aku pun macam haram jadah jer rajin2 nak google hari ni.. tengah duk syiok2 pakai inai nak nikah*dbushhxxx!!!..tibe je nak pakaikan kat jari2 lembut tangan kiri ni..habis tak kemas. mengarut. lintang pukang. hudoh mak oii..!! aku macam menyumpah2 jugak la.. makan boleh je nak laju2..adoyy..(T_T)..


yang aku tahu secara fakta, autanye.. kamera DSLR memang sesuai sangatlah dengan orang kidal.. sebeb ape?? tangan kiri digunakan untuk menyokong berat kamera dan cepat fokus! no wonder lah orang cakap orang kidal ni kreatif. Fungsi otak kiri mengatur perkara-perkara yang berhubungan dengan logik. baru aku perasan sebab ape aku lebih suke kimia dan fizik lebih daripada Biologi.. time SPM dulu2.. aku tak study habis langsung pun sebab aku fikir jawapannya boleh je ikut logik.agagagagagga*jangan ikut ok?? tapi budak2 kidal ni kuat khayal dan berimaginasi tinggi..so, jangan salahkan aku kalau cikgu yang mengajar huruf A.. aku dah sampai nombor 26..hehhee


kidal ni tak diwarisi yea.. memang dah terbukti daripada pemerhatian aku. parents aku sudah terang lagi bersuluh tulis pakai tangan kanan. cume papa aku ni da best of the world lah tulis tangan kanan tapi kalau main badminton ke, menukul ke, pakai tangan kiri.. tapi tak special sangat aku dalam family, sebab brother aku sorang ni pun kidal. cess! dem.


kalau korang dah kidal, jangan lah pakse2 nak jadi macam majoriti yang tulis tangan kanan tu. itu tak elok lah sangat untuk pemikiran loo.. advantage ape kidal ni? boleh buat dua pekerjaan dalam satu masa.. contohnye.. cam makan sambil menulis ke..tapi jangan amalkan..tak molek dipandang.. makan makanlah..study, study.hehehe..tapi yang aku perasan.. bila belajar Arab & Jawi.. memang senang gilos nak tulis.. sebab jenis tulisan tu kan dari kiri..


unfortunately lah sikit..sebab barang2 kat dunia ni susah nak jumpe yang cocok2, sesuai, padan sangat sebab semua barang dominannya dicipta untuk person yang right-handed..so, soalan cepumas kat korang ni.. kat mane ada shop yang jual barang2 untuk left-handed saje??? sob sob sob.. sedih ni..grrrrr..


LBNL...kite diciptakan Tuhan dengan dua tangan iaitu kanan dan kiri.. tak kisahlah kidal ke, tak ke.. masing2 ada kelebihan dan kekurangannye..so, bersyukur je dengan ape yang kite ada..:)


* S M I L E *


2 shining LIPGLOSS:

yu-hee said...

oh...samala saya pun kidal. kadang2 bosan dengan soalan orang awak ni kidal yer? kidal tak kidal janji tangan tu boleh guna jugakkan hu3

fatian athiea said...

hahah..betol..ptut jawab camtu je nanti kalau ada yg tny..