Pages

Wednesday, November 3, 2010

nak berpacaran boleh??



Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..


fuuhhhh..fyuuhhh.. kena hati2 nak berkata-kata ni..silap haribulan padah menimpa.. Al-Maklumla..zaman dunia tanpa sempadan ni.. budak2 4 tahun pun dah tahu pasal cinta..
kenapa aku cakap camtu??

adik sepupu aku sorang ni la..


aku : sabrina2..ramai tak kawan kat sekolah???

sabrina : ramai..

aku : siapa?? bina rapat ngan siapa?

sabrina : boboy..

aku : boboy je??

sabrina : dia suka kat bina..bina pun suka kat dia..dia bagi ais krim kat bina ari tu..


aduyaii adik sepupu aku sorang nih..bikin aku pening saja.. aku yang 19tahun ni pun belum tahu apa maksud sebenar cinta.. tengok, jeling2 orang sekeliling pun..rasa macam tak ada yang layak nak buat laki a.k.a suami lagi..hehe *^^*.. terus malu..blushing2 pipi aku.. hahaha..


dengan pelbagai berita tentang pasangan yang sedang sodap bercinta.. ada yang kena pukul, dibunuh oleh pakwe sendiri.. family perempuan kasi racun kat pakwe dia akibat tak restui hubungan mereka. huhh!! gerun.. macam salah pulak bercinta kan?? tapi ada baiknya.. Allah dah cipta perempuan dari rusuk lelaki.. tentulah Allah dah tetapkan siapa jodoh kita. So, watpe susah2 nak cari kan?? kan?? kan?? anything happens for a reason right??*speakin la pulak..



bak kata dailamidaniel :

" cinta bkn b'maksud m'cari yg sempurna. Cinta bkn b'maksud m'cari yg t'baik TETAPI cinta adalah bagaimana kite mmpu m'yempurnakan hidupnya dan b'usaha utk m'jadi yg t'baik di matanya. Cinta tu tak buta. Cinta tu sentiasa m'lihat. Lihatnya dri mata, tafsirannya dari hati. Cinta yg sejati adalah ketika kite hadir dalam hidupnya, kite dpt menjana 1 k'hidupan yg lbih baek. Jgn biarkn cinta tu BUTA krna cinta tu akan musnah. Biarkan cinta tu s'tiasa MELIHAT agar kite dpt m'nilai antara putih dan hitam. "


pandaikan beliau berkata-kata.. ? belajar dari mana pun aku tak tahu.ngeh5.. tapi camtu lah.. semua orang ada definitionnya tersendiri pasal cinta. aku hanya mampu mengkategorikan diri aku ni sebagai orang yang masih mencari cinta sebenar.. susah nak dalami setulus-tulus hati orang yang cintakan kita.. semua orang boleh tunjukkannya dari segi luaran, tapi dalaman?? hanya Allah yang tahu ..sedangkan cinta Allah aku belum puas nikmati, inikan cinta antara sesama manusia..


aku pernah terjah2 majalah.. memang banyak group cinta ini.. cinta kerana Allah, cinta kerana nafsu.. cinta kerana paksaan..fyuhhh!! macam2 dunia. sebab tu aku takut nak kenali manusia ini sedalam2nya.. bukan aku serik bercinta. bukan aku serik berhadapan dengan orang yang aku letakkan dia sebagai pecinta.. tetapi lihatlah dunia. ramai wanita yang terjerumus dalam ledakan nafsu lelaki. seumpama wanita ini barang yang senang2 mereka perkotak-katikkan.. dan buang tanggungjawab mereka untuk ditemukan di neraka nanti. Nauzubillah.. kenapa membiarkan mati hati, bankrap akal, muflis jiwa manusia itu??


janji yang manis dibibir tak bawak kemana-mananya.. mula2 bercinta.. macam2 janji yang ditaburkan .. tapi bila dah putus.. mula lah nak kaitkan 'jodoh di tangan Allah' la.. 'kita dah tak serasi' la. hello!! talk to my hand! wadefakk la manusia camni. kenapa mula2 bercinta tak fikir tu semua? senang2 suruh parents carikan jodoh. tak pun tunggu bulan jatuh ke riba boleh? memang kita bercinta untuk mencari keserasian.. bila dah serasi, pasti bahagia tu ada kan?
hrmmm.. entahlah nak bicara apa lagi.. aku dah muak bercerita tentang cinta.. yang aku sendiri pun belum jumpa2 kefahaman sebenar cinta nih..

kawan2 aku cakap ..

" tian.. tolong!! engkaulah dr.cinta ku.."

hahahahaa..mahu aku guling2 dengar camtu..
sedangkan aku pun masih buta mengenali cinta. boleh lagi mereka puji2 camtu..
trimas2..hehehehe..


last but not least..
korang layanlah video ni..
before tu, pergi kat sidebar. 'pause'kan page's song tu yepp:)




Sohaimi Mior Hassan

Kalau berpacaran
Memang banyak pantang larang
Menjaga susila
Ibu bapa adik abang

Apabila berdua
Carilah tempat yang terang
Agar tidak pula
Mencuba aksi terlarangKorus
Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayangBiar malu-malu
Biar segan-segan
Kerna malu itu
Perisai orang beriman


Ana Raffali

Kalau berpacaran
Jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan
Jumpalah ayah dan mamaHantarkan rombongan
Meminang dengan segera
Kalau terlambat kasihmu disambar buaya

Ulang korus


Altimet

Yeah
Kita sambung cerita
Kalau kamu berdua
Aku yang ketigaAku penambah perasa
Akulah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apaBerani buat terima padah
Kalau tak sedia
Ucap syahadah


adios x)


6 shining LIPGLOSS:

iQapiQa said...

salam..
is it the phrase "talk to my hand" is refering to me my blog?or just coincidence?i'm asking for better explanation?n i'm not arguing ur words.

Mr feckry said...

best la lagu ni

fatian athiea said...

iqapiqa : i'd use dat wirds b4..:).not point to u dear,,

fatian athiea said...

feckry : a'ah:)

iQapiQa said...

fathian:tQ so answering.
gud luck for final exam dear

fatian athiea said...

iqapiqa : welcome..most thanx too:)