Pages

Sunday, November 28, 2010

cemburukan itu..


Salam...


sekali pandang umpama tiada bait2 puisi malang merundum jiwa..
biar manis nampak di kali, tapi pahit untuk ditelan..
hidup itu indah! banyak corak.. banyak fi'el..
semuanya ketentuan Ilahi..
asal diri ini tahu..
yang baik itu dari Allah Yang Satu..
yang buruk itu, sendiri punya pasal la..

jealous flower girl Pictures, Images and Photos

bila bonda usai adik..
yeah!! aku cemburukan itu..
hidup bertahun-tahun di asrama..
umpama hidup melokap dalam penjara pudu..
aku buntu kasih bonda sesudah sampai kunjungan pulang..
aku paling bahagia adik2 tiada di rumah..
itu masa yang paling manis akan ku simpan..
boleh bersandiwara dengan bonda..
hidup kembali sunyi tanpa perhatian bonda,..
apabila rezeki datang bergolek-golek dengan suapan usaha tak terhenti..
berjauhan lagi dengan bonda.
dengan prinsip paksa dan rela. aku redha!
hanya untuk mengukir senyuman ikhlas di bibir bonda.
sanggup!! sanggup!!


bila sahabat bersama-sama..
tanpa aku..
yeah!! aku cemburukan itu juga..
sesudah masing-masing membawa diri ke tembok besar China..
terbang ke pesisir Taj Mahal..
panjat Disney Wonderland..
susah! muka2 gembira paling susah untuk aku ketemui lagi..
aku rindukan itu. malah bau2 hanyir cemburu melekat di sisipan mata..
apabila mereka senang2 dapat bersama. sedangkan aku hanya merasainya dari jauh.
aku lepaskan gembira itu. lepas..
hanya untuk sama2 melakar jaya di dinding langit..
biar tembus sampai langit ke tujuh..
aku pasti. itu semestinye untuk diri dan kami..


bila adik-adik banyak songeh..
hati mule sayu..
tahu.. bibit-bibit sayang tu tetap ada..
tetap wujud untuk adik-adik tercinta..
umpama kau untuk aku. aku hanya untuk kau jua..
buang perasaan cemburu jauh2..
simpan dalam peti kunci kuasa 14..
usap adik sayang-sayang..
adik itu pelengkap jiwa..


bila soal pakwe mula timbul..
huh! dari awal hidup sampai akhir..
tak pernah bernoktahkan titik satu..
pening mula beronak dalam kepala.
umpama hidup sebagai pemerintah dunia..
cemburu mula kuasai diri yang lemah.
tetapi buat2 teguh dengan paksi relationship benzene..
tahu carboxylic acid lebih teguh dari itu..
tapi kalau dah pakwe lebih kisah pasal kawan, macam mane?
pakwe lebih banyak tabur masa dan duit kat kawan macam mane?
pakwe lebih text dan call kat kawan macam mne??


dunia ni adil.
bukan tak adil untuk orang yang bersusah-senang..
itu lagi adil daripada orang yang sentiasa hidup senang..
dan sentiasa susah..
biar manis itu umpama madu..
bukan pahit umpama hempedu.
lagi likat. pilat.



9 shining LIPGLOSS:

James Buns said...

wau!

gua pun tak pernah tengok org cinta bertemu noktah.

orang bercinta semua bertemu pasangan hidup.

malang betoi siapa bernama noktah.

dem dem dem!

fatian athiea said...

eh..james..
noktah tu sape??haahahha..

gua lebih suka koma..
sebab tu gua tak suka sgt jmpe nktah!!!

Yutaka Mushimura said...

woohaaa....noktah dan cinta...

metafora yg mengkaumkan...xterpikir pulop nak ujudkan person name Noktah..

setakat nih ade name Noh Hujan ja....noh entah dimana....:)

Yutaka Mushimura said...

woohaaa....noktah dan cinta...

metafora yg mengkaumkan...xterpikir pulop nak ujudkan person name Noktah..

setakat nih ade name Noh Hujan ja....noh entah dimana....:)

fatian athiea said...

npe smue sbut sal nktah ni??
bkenankan nktah yaa???

SyerAgh said...

ending dgn lagu tu eh.. haha

Syafiq Rosli said...

huhu..touching nye entry dye..:)

fatian athiea said...

syeragh : mmg tak sesuai kan??hahahhaa

fatian athiea said...

syafiq : tacink eyh??nangis la..hahaha